Goed blijven zorgen voor klant én collega

14 september 2020

Het aantal besmettingen met het corona-virus loopt hoog op in Nederland. Om klanten en medewerkers in de winkel te beschermen is het belangrijk om de afspraken uit het protocol Bescherming en Veiligheid te blijven naleven. Want als persoonlijk adviseur in gezondheid zorgen drogisten goed voor elkaar én voor klanten. We verzoeken drogisterijen dringend om strikt om te blijven gaan met de regels: maximaal één klant per 10m2 winkeloppervlak en een goede handhygiëne voor klanten. Drogisten hebben onder regie van het CBD direct na het uitbreken van de coronacrisis afspraken vastgelegd in het protocol Bescherming en Veiligheid. Het is belangrijk dat we allemaal het protocol blijven naleven.

Goede voorbeeld

Drogisten zorgen als Erkend Specialist in Zelfzorg namelijk goed voor de klanten. Klanten komen naar de drogist voor persoonlijk advies en de aankoop van producten die te maken hebben met gezondheid. De belangrijkste maatregel in het protocol is de 1,5 meter afstand houden in de winkel. Spreek elkaar én de klant aan als je ziet dat die afstand niet wordt nageleefd. Zorg er ook voor dat er maximaal 10 klanten per m2 zijn. Maak ruimte in de looppaden of maak een vaste route. Zorg voor maximale hygiëne in de winkel. Dus kuchschermen bij de kassa en desinfecterende gel met instructie. Maak pinapparaten en zelfscans regelmatig schoon. Desinfecteer altijd het mandje nadat klant winkel verlaat en voordat een andere klant het mandje gebruikt. Dat kan de klant overigens ook prima zelf doen maar stel dan de juiste middelen beschikbaar. Met deze maatregelen blijven drogisten goed zorgen voor klant én collega.

 

Klik hier voor het Protocol Bescherming en Veiligheid