De tweede lichting van de publiekscampagne met de Groene Plus is op 17 september van start gegaan. Met advertenties in consumentenmagazines zoals Ouders van Nu, Libelle en Vriendin en een uitgebreide online campagne laten we de consument weten dat hij voor een deskundig advies over zelfzorg en kleine kwalen bij de gecertificeerde drogist terechtkan.
Vanaf vandaag, 30 oktober, is deze boodschap ook op 900 digitale abri’s te zien! De dynamische abri’s zijn over het hele land verdeeld en tot 15 november wijzen we de consument de weg naar de dichtstbijzijnde gecertificeerde drogisterij. Per abri wordt verwezen naar twee gecertificeerde drogisterijen in de buurt. Dat kan een winkel van DA, Etos, Kruidvat of Trekpleister zijn, of van een zelfstandige ondernemer. Al deze drogisterijen hebben namelijk de handen ineengeslagen voor de Groene Plus-campagne, zodat de consument weet dat hij voor een deskundig advies over kleine kwalen en zelfzorg bij een gecertificeerde drogisterij terecht kan. Plein.nl is als online speler en een van de ‘founding fathers’ van het Keurmerk Zelfzorg Online sinds kort ook aangehaakt bij de campagne.
Een klein percentage van de abri’s is statisch; deze bewegen niet. Dit is afhankelijk van de regels die een gemeente daarvoor opstelt
Voor drogisterijen is de campagne met de Groene Plus een goede reden om gecertificeerd te zijn en te blijven. Geïnteresseerd? Het CBD begeleidt winkels met een coach en Quickscan naar certificering, meer informatie vind je hier.
In de video en foto’s een voorbeeld van de digitale abri’s, in dit geval van Etos en Kruidvat.